به گزارش خودروکار، نخستین نسل از فولکس واگن پاسات در سال 1973 معرفی و تا سال 1981 در خط تولید قرار داشت، ۸ نسل پاسات در بازار عرضه شده این خودرو با نام های متفاوتی از جمله داشر، کوانتوم، سانتانا، کورسار، مگاتون و کارات در کشور های مختلفی تولید و عرضه شده است.
پاسات در دو تیپ بدنهِ سدان چهاردر و استیت در بازار حضور پیدا کرده و نسخه ارائه شده در این گزارش نمونه فیس لیفت مدل سال گذشته است.
چراغهای مربعی پاسات با یک نوار LED به منظور مدرنتر جلوه دادن نمای روبه رو در مقایسه با نسل قبل طراحی شده اما در خصوص جلوپنجره همچنان از همان طراحی سهخطی اما اندکی باریک برخوردار است .کمپانی آلمانی به منظور ایجاد هماهنگی با قسمت بالای نمای روبه روی این خودرو از یک مهشکن LED بهره گرفته ودر کاپوت پاسات از خطوط خاص و حجمدهنده استفاده نکرده و تنها با برآمدگی جزئی در امتداد لبهی چرخها ارائه شده است.
در نمای جانبی این خودرو شاهد شاعد یک خط برآمده هستیم که از پایین آینه بغل آغاز و تا سه گوشه بالایی چراغ عقب امتداد یافته ،همچنین از دیگر مشخصه های نمای جانبی این پاسات می توان به تورفتگی بخش پایینی درب های عقب و جلو و خطوط کرومی دور پنجره ها اشاره کرد.
از مشخصه های نمای عقب پاسات چراغ های تمام LED با ۲ نوار مورب و خطی بوده که البته شباهت زیادی با برخی تولیدات آئودی دارد قسمت پایینی نمای عقب این خودرو از اگزوزهای ذوزنقهای بهصورت دوگانه و یک نوار باریک چراغ ترمز در بالای آنها تشکیل شده است ابعاد این سدان آلمانی ۴.۷۶۷ متر طول، ۱.۸۳۲ متر عرض، ۱.۴۵۶ متر ارتفاع سقف و ۲.۷۹۱ مترفاصلهی محور آن است.
بهره گیری از نمایشگر ۶.۵ اینچی که در قسمت بالایی کناره های آن دکمه هایی قرار گرفته و یک ساعت عقربهای در بالای آن از جمله مشخصات کنسول این خودرو است. همچنین بخشی از داشبورد هم شبیه به جلوپنجرهی فولکس با نوارهای براق کرومی در میان آن طراحی شده که علاوه بر این پنل ۱۲.۳ اینچی پشت فرمان، به نمایشگر فعال اطلاعات (Active Info Display) مجهز شده است.
پاسات از جمله سدان های بزرگ خانوادگی به شمار می رود به همین سبب ، صندلی های عقب افراد قد بلند در ناحیهی سر و جلوی زانو با مشکلی نخواهد داشت. همچنین قسمت صندوق بار این خودرو ۵۸۶ لیتر است.
اولین نسخه پاسات از یک پیشرانه ۱.۸ لیتری توربوشارژ مجهز به اینترکولر که ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتنمتری تولید می کند برخوردار بوده و این قدرت توسط یک گیربکس ۶ سرعتهی اتوماتیک به چرخ ها منتقل شده و این خودرو را قادر ساخته تا در مدت زمان ۷.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و سرعت پاسات 1.8T S، نزدیک به ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود مصرف سوخت پاسات در ترافیک شهری 7 لیتر در هر صد کیلومتر در خارج از شهر با سرعت ثابت 5 لیتر به صورت ترکیبی حدود ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده است.
دومین نمونه نسخه ی ۳.۶ لیتری تنفس طبیعی بوده که ۲۸۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتنمتر را تولید کرده خواهد بود 5.7 ثانیه زمان نیاز بوده تا این نمونه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون برسد اما مصرف سوخت این نمونه با سرعت ثابت در خارج از شهر ۸.۵ لیتر و در ترافیک شهری، ۱۱.۷ لیتر در در ۱۰۰ کیلومتر و به صورت ترکیبی ۹.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است .نهایت سرعت پاسات ۶ سیلندر ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
کمربند ایمنی با ۳ نقطهی کشش، جایگاه مخصوص حمل کودک، فناوری الکترونیکی حفظ تعادل خودرو (ESC)، سیستم جلوگیری کننده از لیز خوردن (ASR)، قفل الکترونیک دیفرانسیل (EDL) و ترمز کمکی پیشرانه (EBA) در همهی مدلهای پاسات وجود دارند. همچنین جدیدترین فناوری فولکس واگن در ترمزهای ABS، EBD و HBA از جمله سیستم های ایمنی پاسات بوده است.
از جمله آپشن های قابل سفارش در پاسات می توان به سانروف برقی، آینههای برقی جمعشونده، بازکنندهی در صندوق با فرمان پا، شارژر بیسیم گوشی هوشمند، درگاه USB در قسمت عقب، کروزکنترل هوشمند با قابلیت کاهش و افزایش سرعت، نورپردازی چندرنگ در فضای داخلی، صندلیهای با تنظیمات برقی ۸ جهت در ردیف جلو، سنسور تشخیص باران، گرمکن شویندهی شیشه و متریال چرم و چوب داشبورد و صندلیها اشاره کرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/